Shingeki no kyojin: Attack on Titan - Film İnceleme

attack-on-titan-film-incelemesi

Giriş

Ahh Japonlar ahh.. 

Namı değer Attack on Titan (TİTANA SALDIRI!) ilk olarak 2013 yılında Anime si çıkan benimde her bölümünü severek izlediğim aksiyon dozajı yüksek bir seri olmuştu, kendileri ta ki 25.bölümün sonunda gelen Credits ekranına kadar,  o zamanlar Anime leri internete girebildiğim bir yerden indirip telefonuma atıyordum 25.bölüm'de Credits ekranı geldiğinde

cats-funny

Ne oluyor olm ne oluyor lan?? Bir hata mı var dedim kendi kendime... Neyse  herhalde 1.Sezon bitti, ta ki bir gün sonra internette girdiğimde Türk Anime'ye bakayım bir dedikten  sonra.  Denilene göre 1.Sezon bitiminden bir yıl sonra Japonya'da aynı ada sahip bir filmi gelecekmiş.

sebebi-neydi-ki

Lann ne güzel izliyorduk işte ne gerek vardı ki böyle bir şeyi hayır devamı bile değil ki bu izlediğim animeyi film yapacaklarmış.

"NE JAPONLAR MI YAPACAKMIŞ!!!!"



Açık konuşmak gerekirse  herhalde izlediğim Japon filmi sayısı bir elin parmağını  geçmez, hatta izlediğimi hatırladığım tek Japon filmi Death Note'un animesinden sonra gelen film uyarlaması olmuştu o filmle ilgili de tek hatırladığım fena olmadığı. Hani çok da kötü değildi ama iyi bir film de denilemezdi.

Attack on Titan için ilk başta duyduğum endişeleri bir kenara bıraktım ve ufaktan  heyecanlanmaya başladım, aslında görseller güzel görünüyordu, hikaye karakterleri fena sayılmaz, o kadar da kötü olmaz be  sonuçta adamlar Anime'yi bir kenara bırakıp filme giriştiler herhalde iyi bir şey çıkartacaklar ortaya.


Aldım Fragmanlar'dan gazı bekledim bekledim, bekledim ki yolu Torrent sitelerine düşsün eh çıkışından kısa bir süre sonra da düştü. (Bu filmin Türkiye'de vizyona girmesini beklemiyordunuz herhalde) 

Gelişme


Olay ne?


İlk olarak şöyle bir kısaca bir hikayeyi özetleyelim :

 Yüzyıllar önce Titanlar  ortaya çıkar bu titanlar insanlardan 10-20 kat daha büyüktür ve insan ırkı bu canlılardan kurtulmak için bu devlerden bile uzun duvarlar inşa ederler 100 yıl boyunca Titanlar insanlara dokunmazken ve gıkları çıkmazken bir anda tekrar ortaya çıkarlar ve film tam olarak bu zamanı konu alır.

Şimdi ilk olarak sonda söyleyeceğimi başta söyleyeceğim bu film rezalet açık ve net herhalde son bir kaç yıldır izlediğim en kötü film kendileri. Ya arkadaş bir kere hikayenin içine etmişsiniz, eyw Anime'den farklı bir hikaye sunalım demişsiniz kendimizi tekrarlamayalım demişsiniz de bu ne abi BU NE? Yani hikayeyi değiştirelim derken içine edilir mi? Film öyle bir ilerliyor ki ya arkadaş bu günde kafamıza esti şu dışarıya bakak hele bi.. Lan ne şans ya Titan'lar dan 100 yıldır ses seda yok  ama bizim 3 salak iki hayal kurdu diye ortaya çıkıyorlar tak diye zamanlamaya bak be... Bir de o titanlar şehre gelene kadar kimse görmüyor sesini duymuyor ohh... 

Karakter gelişimi deseniz söz edilemeyecek kadar az zaten.

Bir de şu üste gördüğünüz fragmanda SÜPER ÖTESİ HARİKA GRAFİKLER var ya O YOK! Arkadaş bu nasıl bir titan portresidir ya tamam güzel olmalarını falan beklemiyorum da. Bu nedir ya gözünü seveyim yani biraz daha yaratıcı olabilirdiniz hani..

attack-on-titan-movie-ss

-abi senin yüzüne n'olmuş
-nooolmuş? 
-Bende onu soruyorum İşte, Ne olmuş ?

Biraz da karakterlerden bahsetmek istiyorum hani Eren  olmuş bence, oyunculuğu deseniz o yok pek ama role uymuş.

Mikasa... Gerçekten çok güzel bir kadın hani Japonlar bizim göz zevkimize pek hitap etmez ama Mikasa kendine aşık etti hatta filmde tek güzel olan şey Mikasa olabilir Anime'de olduğundan başlarda biraz farklı ama daha sonra uyuyor diyebilirim. 

movie-levi

Film'de Levi

anime-levi

 Anime'de Levi

Gelelim belkide Attack on Titan içerisinde en cool karaktere Levi Allahım Allahım lan bu nasıl bir karakter uyarlamadır lan olm ben mi yanlış hatırlıyorum yoksa siz izlemedin mi bu animeyi? Ya arkadaş Levi dediğin acayip cool dur zekidir ukala'dır dünyayı takmaz. Peki filmde nasıl yapmacık, karakterle alakası yok cool desen eser yok, zeki desen oda değil ne olm bu? Ben izlediğimde tanımadım başta herhalde oradaki komutanlardan biri dedim  buna. Levi ilerleyen zamanlarda ortaya çıkacak diye bekliyordum ben.  *Spoiler Mikasa ile yiyişiyor lan???*

Zaten yan karakterleri falan hiç karıştırmayacağım oyunculuk desen yok rol desen yok zaten  sinematografi denen bir olay yok ki filmde "saldım çayıra mevlan kayıra" modun da takılıyor herkes. 

Bir de filmde anlam veremediğim şekilde cinsellik var ciddi manada Japonlar'dan korkuyorum bu konuda. Son dönemde neredeyse her izlediğim anime de  bu cinsel-lik görüntü ile ilgili bir şeyler var Death Note'un filmine bile koymuştu adamlar bir parça düşünün artık.

Sonuç

Hacı sadede gel,

Sonuç ne diye sorarsanız size her konuda sınıfta kalan bir film olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim,  filmde sevdiğim 2 şey vardı  biri Mikasa diğeri bir nebze  Müzikleri oldu onun dışında zaman ayırmaya bile değecek bir film olduğunu düşünmüyorum. 2.filmin'de 2016 Yılı içerisinde vizyona gireceğini okumuştum ama artık zerre umurumda değil. Anime'nin 2.sezonunun'da 2016'da geleceği söyleniyordu umarım Anime kalitesini koruyabilir.

attack-on-titan-mikasa


Hikaye : 3/10

Görsellik : 4/10

Müzikler : 5/10

Genel Puan  : 4/10


İzlemelimiyim : 

Hala soruyor musun?


Türü : Aksiyon , Dram , Fantastik , Gerilim , Macera

Alternatifler : Titanların Öfkesi - Pacific Rim






Son Söz : Zaman ayırmaya bile değmeyecek bir yapım olmuş Japonlar bir kere daha film konusunu beceremediklerini kanıtladılar.
Share on Google Plus

Yasin Uçar

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 yorum:

Yorum Gönder