Sword Art Online II - İnceleme


Giriş

 İşte, Animeleri bana sevdiren yegane yapım Sword Art Online, geçen yaz ve ondan daha önce animelerle ilgilenmiş klasiklere göz atmış Naruto, One Piece vs. gibi yapımları izlemiş ama bir türlü ısınamamıştım. Yine geçen yaz bir haber yeni eklenen Anime lere bakarken ulan Online lı falan diyip tıkladığım anime  Sword Art Online olmuştu bir baktık açıklamasına MMORPG oyun şudur budur. E ben bir oyuncuyum ve iş oyun  olunca da akan sular duruyor çünkü bu konuda ne film cephesinde ne anime konusunda şu zamana kadar pek iyi yapımlar göremedik. Ama yine de pek bir beklentiye girmemiştim şimdilik 1 bölümünü indireyim de sonra bakarız, tabi negatif şekilde izlemeye başladığım  anime beni öyle yerlerden vurmaya başlamıştı ki heyecanımı gizleyemez olmuştum o MMORPG havasını kesinlikle süper yansıtılmıştı öncelikle Sword Art Online ın bundan sonra her bölümünü iple çeker olmuştum 14. Bölümden sonra biraz bozmuş olsa da hala anime izliyorsam kesinlikle Sword Art Online sayesindedir he diyebilirsiniz hocam onca güzel anime var işte Akira var işte Miyazaki ustanın şusu var busu var sen neyi beyenmişsin ama işte ne yaparsın gönül bu o ta da konuyor boka da assdfafasdf :D


 Neyse sevgili okur bittiğine çok üzüldüğüm ve beni kesinlikle tatmin eden Sword Art Online sayesinde anime de az çok izler oldum ve bir çok arkadaşıma da ya biz anime izleyemiyoruz çok çocukça şudur budur dediklerinde ilk tavsiyem Sword Art Online oldu çünkü içerisinde hem bir MMORPG yapısı hem duygusal bir hikayesi hem de tek bir anında bile sıkmayan bir anlatımı vardı bana göre..


 Bu yaz itibari ile de Sword Art Online II için bir teaser videosu geldi açık konuşayım bunu çok sevinçle karşıladım. Başlarda biraz endişelensem de  SİLAH MI?? YAA IŞIN KILIÇI WTF???? Deme me sebep olsa da kesinlikle beni yanıltmayı başardı. İlk bölümlerinde biraz endişe duyduğum doğrudur ama sonradan aynen SAO I de olduğu gibi bir sonraki bölümü iple çeker bir hala geldim J  (Bu arada SAO Japonya’da bir Roman serisi olduğunu da yazmadan geçmeyelim)

Gelişme

Neyse efem. maziyi bu kadar yad ettiğimiz yeter buyurun II. Bölümle devam edelim…


Evet beklenen an gelmişti ve ilk bölüm sonunda çıkmıştı bir heyecanla açtığım ilk bölüm beni pek de tatmin etmedi başlar da  Kirito ve Asuna nın hareketlerinin iyice animenin ergene bağladığı belli oluyordu hani bizim bu liseli aşıkların diyaloglarına dönmüştü olay  - Aşkım sen kapat - Hayır  sen kapat. Ulan iyice dedim Aşk temasının suyunu çıkarıp maf etmişler neyse ki bu çok uzun sürmedi ve zaten Asuna yı da sonraki bölümlerde pek görmedik..


SAO faciasından bir yıl sonra, Japonya İçişleri ve Ulaştırma Bakanlığı’nın Gun Gale Online VRMMO oyunundaki “Ölüm Silahı” hakkında endişesi başlar.  “Ölüm Silahı” tarafından vurulan oyuncu gerçek hayatta da hayatını kaybeder. Kirito bu işi için tabi ki biçilmiş kaftandır başta çok da sıcak bakmasa da Kikuoka “oğlum  para da var lan” falan deyince Kirito isteksik bir şekilde bu teklifi kabul eder.


 Başta “Ölüm Silahı” ile ilgili ipucu bulmaya çalışan Krito bu sırada Sinon adlı bir bayanla tanışır Sinon bir keskin nişancıdır. (Sinon un da sicili kabarık ama spoiler vermeyeyim şimdi) Sinon Kirito’ya pek çok bakımdan yardımcı olur. Krito “Ölüm Silahı” nı bulabilmek için Sinon ile birlikte “Mermilerin Mermisi” adlı GGO’daki turnuvaya katılır ve asıl olaylar bundan sonra başlar.

Sonuç

 Öncelikle görsel bakımdan SAO II nin pek çok animeye  nazaran çok iyi bir kaliteye sahip olduğunu söylemeliyim. Bölümler genellikle 20 dakika ve bu süre çok kısa geliyor bunların her hafta bir kere gelmesi sizi delirtebiliyor belli ki yapımcı ekip SAO II yi uzatabilmek için ellinden geleni yapıyor (Ne yaparsın kapitalist sistem). Hikaye kesinlikle iyi değil hatta çok pasif kaldığını söyleyebilirim takılmıyorsunuz bile zaten hikayede pek çok mantık hatası bulunuyor.  





Giriş müziği yine beni hasta etmeği başardı aynı şekilde bölüm içerisinde de aksiyon sahnelerinde çalan müziklerde çok başarılı ve müzik konusunda hiçbir sıkıntı olmadığını söyleyebilirim. SAO I’in aksine karakterlerde bir gelişme söz konusu değil yani gidelim bir kılıç yaptıralım yemek yiyelim ev alalım bu unsurlar bulunmuyor ve zaten SAO II dar bir alanda geçiyor ve bu gayet can sıkıcı bir durum.  Kısacası Kirito alıyor Işın Kılıcı nı bitiyor olay. “Mermilerin Mermisi” nin başlamasıyla birlikte zaten “Açlık Oyunlarına” dönen anime pek çok yerde size heyecanlandırsa da bu pek de uzun sürmüyor. Şuan gayet tatmin edici şekilde devam eden ve ben bu yazıyı yazarken 10. Bölümünü geride bırakan SAO II için gayet olumlu bakıyorum umarım SAO I de olduğu gibi uzatmak için saçma sapan yollara başvurmazlar.



Hikaye : 6/10

Görsel : 9/10

Müzik : 8/10

Genel Puan  : 7/10

İzlemelimiyim : 

Eğer Sword Art Online I i izlemiş ve beyenmişseniz kesinlikle izlemelisiniz ama zaten 

SAO I i beğenmemişseniz hiç bulaşmayın …

Türü : Ne siz sorun ne ben söyleyeyim ne varsa tıkıştımışlar maşAllah!

Altarnatifler : Log Horizon – No Game No Life



Share on Google Plus

Yasin Uçar

    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 yorum: